تصویر حمایتم از ترکیه واضح بوده است

آیا آنها تروریستی هستند؟
آیا کردهای شمال سوریه و یا ی. پ. گ تروریستی هستند؟
جواب اکبر: نه. هرگز در دیدگاه من آنها تروریستی اعلام نشده اند.

توضیح: شاید هم تروریستی باشند و شاید تروریستی نامیده شدنشان ضروری هم باشد،
اما من امکان نظارت، بازرسی و مداخله مقتدرانه و قدرتمندانه در موضوع و رایزنی رسمی با دو طرف دعوا را نداشته ام و برای من ثابت نشده است که آنها تروریست باشند.
روسیه و آمریکا و کل ۵+۱ از چنین امکانی برخوردار بوده اند. وظیفه اظهار نظر در اینمورد نیز به خود آنها مربوط است و نه به اکبر.

ترکیه گفت یک نوار کردی مسلح بطور مصنوعی از طرف قدرتهای فرامنطقه ای در شمال سوریه ایجاد شده است که برای امنیت ملی ترکیه تهدید است.
و من هم به تدریج پذیرفتم که اقدام نظامی ترکیه بر علیه آنها را نه تایید کنم و نه رد.

اما اینکه بخواهم رسما بپذیرم که آنها تروریستی هستند، نه. من موظف نیستم در اینمورد اظهار نظر کنم. همان کشورهایی که بدون مشورت ترکیه در جهت ایجاد آن نوار مسلح در شمال سوریه گام برداشته بودند، این موضوع، مسئله خود آنهاست و من آنها را برای اظهار نظر در اینمورد تنها می گذرم و نظرشان هر کدام که هست من تایید و یا رد نمی کنم.
این تحولات در دوران حکومت اکبر بر جهان انجام نشده است.

من حامی ترکیه هستم، حمایتم از ترکیه حد و مرزهایی واضح دارد. من مخالف صدمه زدن هر یک از اعضای ۵+۱ به ترکیه هستم و چنین موضوعی برایم بسیار اهمیت دارد. هر گونه صدمه زدن اعضای ۵+۱ به ترکیه را یک فراپکنی شرورانه و برای جهان و برای آینده اعتبار در جهان، مضر می شناسم. اگر ترکیه سزاوار دشمنی و ضربه خوردن بوده است، پس چگونه اینهمه سال ما اینهمه انسان را بعنوان پناهنده بدست ترکیه سپرده بوده ایم؟ تصویر حمایتم از ترکیه واضح بوده است.
ضمنا من مسوولیت دشمنی ترکیه و سازمان ملل با خودم طی دهه اخیر را نپذیرفته ام. فقط برای ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹ برایشان معافیت قرار داده ام
تا ۵+۱ در کوتاه مدت همچون رژیم ایران موفق به فراپکنی و مشغول کردن اکبر به ترکیه و سازمان ملل
و در نتیجه موفق به پنهان شدن و قسر در رفتن از مسوولیت پذیری و پاسخگویی در قبال مانیفست مارس ۲۰۱۹ اکبر نشوند.


علی اکبر ابراهیمی
۱۲ آذر ۱۳۹۸
۳ دسامبر ۲۰۱۹
ساعت ۱۹ و ۶ دقیقه
تهران

پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است