برجام میان کشورهای ۵+۱ و اکبر

برجام میان کشورهای ۵+۱ و اکبر

کشورهای عضو گروه ۵+۱ (روسیه، چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان)،
با درود و احترام.

من باید قبل از سال ۲۰۰۹ با تداوم مطالعات و پژوهشهایم به موفقیتهایی مهم و کافی در چندین عرصه می رسیدم
تا می توانستم پاسخگوی امور و مسایل ایران و ایرانیان و جهان و جهانیان شوم.
اما نتوانستم.

سپس تشخیص دادم که بغیر از خودم،
شما شش کشور نیز در آن شکست من مسوول بوده اید.
من مجازات و تضعیف شده ام و حتی در کار خودم نیز درمانده ام چه رسد به رسیدگی کردن به امور و مسایل جامعه. اما شما طی دهه اخیر، خوش و خرم و امن و محترم و با ثبات بوده اید. و به نسبت قدرتمندی و جولاندهی تان متعهد، مسوول و پاسخگو نیز نبوده اید.

می خواستم در اعتراض به برخورداری شما شش کشور از امنیت، ثبات، رفاه، آسایش، حرمت و کرامت دست به خودکشی بزنم
اما به شما لطف کردم و بطور یکجانبه متعهد شدم (تعهدی به خودم) که در اعتراض به امنیت شما دست به خودکشی نزنم
و با باقیمانده عمرم نیز برای یک زندگی بهتر و پیشرفت در حد توانم بکوشم.

حال چنانچه شما نیز مایلید که در پاسخ به این اقدام یکجانبه، ایثارگرانه و داوطلبانه من تعهداتی را پذیرفته و انجام دهید،
من بعنوان یک طرف قرارداد که کل اقدامات لازم مربوط به خودم را با خودکشی نکردن انجام داده ام،
پیشنهادات مشخصم تحت چندین عنوان را به شما ارایه می کنم
تا اقدام داوطلبانه و یکجانبه من
با شناخت، پذیرش و اجرای تعهداتی از جانب شما به یک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) میان شما و من ارتقا یابد.

این پیشنهادات که چشم انداز اکبر و چشم اندازهای اکبر هستند را قبلا بطور پراکنده بعنوان برجام کشورهای ۵+۱ با اکبر و یا تحت عناوینی دیگر در زمینه های مختلف تعریف و تبیین کرده ام. آنچه که می خواهم را به روشنی گفته ام. و مترجمان و دولتمردان شما اگر بخواهند می توانند آنها را تدوین، مطالعه و اجرا کنند. و شما موظفید که حقوق و دستمزدهای عالی به ایشان بدهید تا این کار را با انگیزه و انرژی کافی انجام دهند. سختی ها و کاستی ها و مسوولیتهای اجرای اراده اکبر در سطح ایران و در سطح بین الملل نیز با خود شماست و هیچ چیزی از جانب شما برای من الزام آور نیست.

من رویکرد گروه ۵+۱ در مورد خودم را
_که نمی دانم ناخودآگاهانه و غیر عمدی بوده است و یا آگاهانه و تعمدی،_
یک سورپرایز، شوخی و درخواست دوستی می شناسم
و رویکرد متقابل خودم نیز پاسخی بوده است به آن درخواست مضحک و البته قابل احترام ایشان.

لطفا این پرونده که پاسخی به درخواست دوستی خودتان بوده است را بررسی فرمایید
و رسما به من بگویید که آیا همگی با هم و با اتحاد و همکاری و بواسطه سازمان ملل از من حمایت می کنید یا خیر.

اگر شما هیچیک نمی خواهید از من حمایت کنید، لطفا این عدم تمایل را در یک بیانیه مشترک رسما به من اعلام و ابلاغ کنید
تا این امکان برای من فراهم شود که
بدون هیچگونه موفقیت افتخار آمیزی در خارج، به سراغ دولت وقت در ایران رفته و پیشنهاد توافق کنم
و خواستار حمایت جامع کشور خودم (ایران) از خودم و تداوم سامان یافته و سازمان یافته مطالعات و پژوهشهای علمی اکبر در راستای چشم اندازهایی که در چندین زمینه مد نظر داشتم شوم.
و البته این سند (این متن) به معنای تعهد من به استفاده از چنین امکانی و حتی اصرار بر آن تا حد به نمایش در آوردن سیرکی تراژیک برای تماشای شما شش ابرقدرت آنهم پس از آنکه انگیزه چندانی برای اجرایش در من نمانده و جوانی و نبوغم را از دست داده ام و کشورم نیز به تلی از خاکستر تبدیل شده است، نیست.

لطفا شش تایی باهم و در سطح وزرای امور خارجه
در یک بیانیه مشترک به من اعلام کنید که از من حمایت می کنید یا خیر.

اما چنانچه شما شش کشور
این سند (پاسخ اکبر به درخواست دوستی خودتان)
را رسما ثبت نمی کنید و رسما به من نمی گویید که از من حمایت نمی کنید،
پس من نیز حق دارم که
در اعتراض به امنیت شما
دست به خودکشی و یا تعلیق زندگی و پیشرفتم و صدا کردن مرگم طی دهه اخیر می زنم
و آرزوی تماشای سیرک کثیفی که می خواستید را به دلتان می گذارم
و به گام برداشتن در مسیر خودکشی (دست کم در سطح ریسک پذیری و خودکشی به معنای بی ثبات سازی و تضعیف خود و چشم انداز خود بواسطه آزادی از بند اسارت شش قدرت جهانی بواسطه تعریف و تبیین هویت مستقل خود) ادامه می دهم.
درود بر شرف انسان،
انسانم آرزوست.


علی اکبر ابراهیمی
جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷
۶ جولای ۲۰۱۸
تهران

ویرایش و بازنشر
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷
۲۲ جولای ۲۰۱۸
مقابل سفارت ترکیه در تهران

پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است