قتل عام توده های ایرانی مجاز است

وخامت حال حسین رونقی و مادرش در اثر اعتصاب غذا
جرس: حسین رونقی ملکی، زندانی عقیدتی که از ۱۸ مرداد ماه در اعتراض به شرایطش دست به اعتصاب غذا زده، ظهر چهارشنبه ۶ شهریور ماه با وخیم شدن حالش به بخش اوژانس بیمارستان شهید مدرس منتقل شد اما پدر این زندانی گفت که او حاضر به شکستن اعتصابش و تزریق سرم نشده است.  

احمد رونقی ملکی که به شدت از وضعیت فرزندش نگران است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« روز چهارشنبه حسین را به بیمارستان منتقل کردند چون دچار خونریزی معده شده بود و می خواستند به او سرم تزریق کنند اما حسین گفت من به هیچ وجه اعتصابم را تا گرفتن مرخصی درمانی نمی شکنم. من دارم کلیه هایم را از دست می دهم اما شما من را آوردید اینجا که با تزریق سرم اعتصابم را بشکنم. متاسفانه او را به بیمارستان برای کلیه هایش نیاورده بودند بلکه برای اینکه در اعتصاب حالش بد شده بود. حسین تا غروب در بیمارستان بود و بعد دوباره به زندان منتقل شد. از آن روز دیگر ما هیچ اطلاعی از وضعیت او نداریم و متاسفانه اجازه تماس تلفنی هم در زندان به ما داده نمی شود.»

احمد رونقی ملکی در پاسخ به اینکه جواب مسولان تا کنون در مورد پیگیری هایش برای گرفتن مرخصی درمانی چه بوده است، گفت: « من فقط در این مدت توانسته ام آقای خدابخش، معاون دادستان تهران را ببینم که ایشان یک بار می گوید سپاه اجازه مرخصی نمی دهد، یکبار می گوید کارشناس حسین اجازه نمی دهد و گاهی هم می گوید خودم اجازه مرخصی نمی دهم. من آخرین بار به او گفتم من دست شما را می بوسم، پای شما را می بوسم. فرزندم دارد از دستم می رود، نگذارید فرزندم را از دست بدهم اما متاسفانه ایشان هیچ پاسخی نمی دهد و دارد از قدرتش استفاده می کند.»

پدر حسین رونقی ملکی با اظهار اینکه امروز نامه تازه ای به جعفر دولت آبادی، دادستان تهران نوشته است، گفت:« من تا به حال به دادستان تهران، رییس قوه قضاییه و حتی به رهبر و حسن روحانی هم نامه نوشتم و درخواست کمک کردم تا به پسرم مرخصی درمانی بدهند. نمی دانم یگر چه کسی مسول است. جوابم را نمی دهند. نمی دانم باید به کجا مراجعه کنیم و به کجا دردم را بگویم. ۳۵ روز در تهران پیگیر کارهای حسین بودم اما نتیجه ای نگرفتم و بالاخره فرزندم با حال بد به بیمارستان منتقل شد.»

احمد رونقی در مورد وضعیت همسرش که او نیز در اعتراض به وضعیت فرزندش دست به اعتصاب غذا در منزلش در تبریز زده است، گفت: « حالش خوب نیست و در رختخواب است. نمی دانم چه کنم.»

حسین رونقی ملکی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ۲۲ آذرماه همان سال بازداشت شد و به اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به رییس دولت به ۱۵ سال حبس محکوم شد. کلیه های او در دوران بازجویی دچار آسیب شدید شد و تا به حال چند بار تحت عمل جراحی و مراقبت های ویژه پزشکی قرار گرفته است. این زندانی از تاریخ ۱۸ مرداد ماه به دلیل بی توجهی مسولان به وضعیت کلیه اش و عدم انتقال او به بیمارستان برای درمان دست به اعتصاب غذا زده است.

پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است