جدید ترین اظهار نظر اکبر در مورد گونلی بولگه

تعلیق یک حمایت و ظهور یک اراده سیاسی


تعلیق حمایت اکبر از طرح گونلی بولگه ترکیه در شمال سوریه

با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران
امکان بازرسی من
از طرح گونلی بولگه ترکیه در شمال سوریه و نظارت بر آن
را فراهم نکرد
و ترکیه، کشورهای ۵+۱ و سازمان ملل نیز
چنین امکانی را برای من فراهم نکردند


و من دقیقا نمی دانم که در آن منطقه چه خبر است
و آیا ساکنان قدیمی و امروزی و بومی های آن منطقه نیز از چنین طرحی استقبال کرده اند یا نه،

من همینک و همینجا اعلام می کنم که
حمایتم از "طرح گونلی بولگه ترکیه در شمال سوریه" را
دست کم تا زمان فراهم شدن چنین امکانی برای اینجانب،
تعلیق می کنم.

در طول مدت تعلیق، من نه حامی آن طرح هستم و نه مخالف آن طرح.


یک نکته دیگری نیز لازم است همینجا و همینک بیان کنم:
حتی با این فرض که خود ترکیه در ایجاد مشکلی که موج پناهندگان سوری نام دارد مقصر صد در صد بوده باشد نیز،
من گمان می کنم
جهان و جامعه بین الملل حق ندارد ترکیه را زیر بار کمر شکن موج پناهندگان سوریه ای تنها رها کند.
این نه عادلانه است و نه متعادل
بلکه تحریک ناخودآگاهانه و گاه آگاهانه ترکیه است
و ممکن است موجب
شکل گیری اراده سیاسی ترکیه
برای عصیان و طغیان در همین امروز
"بر علیه سرخوردگی های ترکیه در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در اثر خوردن این بستنی زرد "
گردد.

کشورهای ۵+۱ امروز مسوولند و فردا مسوول خواهند بود و یک روز باید پاسخگو شوند.



علی اکبر ابراهیمی
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸
۴ اکتبر ۲۰۱۹
تهران


پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است