با سوریه مثل یک جنازه رفتار نکنید، او یک کشور است

منابع طبیعی و ثروتهای ملی سوریه صاحب دارد. صاحبش نیز همان ملت سوریه است که توسط وکیل ملت سوریه یعنی دولت رسمی سوریه باید محافظت شود.
حالا اگر دولت اسد ضعیف است، تقویتش کنید تا محافظت کند، اگر نالایق، فاسد و جنایتکار است، دولتش را تعویض کنید تا دولت اصلی سوریه روی کار بیاید. این موارد شاید قابل توجیه باشد اما اینکه دست بگذاریم روی نفت یک کشور یعنی چه؟!
یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه باید پاسداشته شود و
بغیر از طرح فدرالی فوری اکبر که برای اقوام منطقه در خاک کشورهای ۵+۱ در نظر گرفته ام
در منطقه ما اگر تغییری به سمت تجزیه شدن بخواهد شکل بگیرد، نباید در نتیجه جنگها باشد بلکه باید در اوج صلح و رفاه و فرهنگ و گفتگو و مشورت و توافق باشد. الآن اصلا وقت مناسبی برای تجزیه کشورهای منطقه ما نیست. نفرت پایدار نکارید لطفا. با سپاس.
بشار اسد را هم اگر می خواهید بردارید اعتراض جدی ندارم. مسوول تثبیت بشار اسد، هم غرب و هم بطور ویژه جمهوری اسلامی ایران و روسیه هستند. اما این راهزنی نفتی شما یک واکنش شرورانه به شر ایران و روسیه که آن نیز واکنشی به شر خودتان بوده است خواهد بود. دور باطل شرارت را متوقف کنید. سوریه یک کشور یکپارچه است که یک دولت متمرکز می خواهد. سالهای جنگ، زمان مناسبی برای تجزیه سوریه نیست و با تئوری های علوم انسانی اکبر مطابقت ندارد.

پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است