مخالفتی با روشن بودن چراغ ترکیه ندارم

عالیجناب اردوغان،

دیده شده است و فراموش نشده است
که جنابعالی پس از انتخاباتهای شهرداری ها در ۳۱ مارس ۲۰۱۹ در بالکن کونوشماسی
علی رغم توانایی و استعداد محدودی که خود و کشور مطبوعتان از آن برخوردار بود،
اما چگونه کار بزرگی انجام دادید
و چگونه شاد، امیدوار، شجاع، قدرتمند، عالی و مسوولانه عمل کردید
و دمکراسی و دیگر ارزشهای ترکیه را پاس داشتید.
آن اقدام برای من، ترکیه و جهان ارزشمند و مهم بود و فراموش نشده است.

همان رفتار عالی شما و اطلاعات و آمارهای انتخابات استانبول که از طرف ی.س. کا منتشر فرمودید مقدمات پیروزی اکرم امام اوغلو را فراهم کرد.
حتی اگر که آن پیروزی حق اکرم امام اوغلو بود، اما چونکه جنابعالی و کشورتان ظرفیت، توان و استعداد پرداخت این حق به وی را نداشتید، انجام آن کار، کار بزرگی از جانب شما بود در حد یک معجزه از معجزه گری به نام ترکیه.
حتی اگر دلیل و خاستگاه اصلی آن کار بزرگ که همانا پاسداشت حرمت دمکراسی و دیگر ارزشهای ترکیه بود، عدم برخورداری از پولهای باد آورده ای همچون پول فروش نفت بوده باشد نیز، باز هم شما کار و اقدام مهم و درست و ارزشمند را انجام داده اید و این دستاورد، مهم و ارزشمند است.

می خواهم یک چیز را بگویم:
قبل از انتخاباتهای ۳۱ مارس ۲۰۱۹ در ترکیه، منگمان می کردم که ترکیه می خواهد منفجر شود
اما بطرز معجزه آسایی همه طرفهای سیاسی خودشان را پیروز انتخابات حس کردند.
من غافلگیر و شوکه شده بودم از سطح نسبتا خوب انتخابات. یعنی انتظارش را نداشتم.
خوب همین ترکیه که آن حماسه و معجزه را آفرید،
به نظر من
از توانایی حفظ آن برای چند سال پیش رو نیز برخوردار است.
اما این اواخر در فضای سیاست داخلی ترکیه حس کردم که از اراده و خواستش برخوردار نیست.
ناامید نباش، نترس، استفراغ نکن.

من نظری ندارم که ترکیه می خواهد به کدام سمت برود
اما علی رغم آنکه مسوولیت پشت درهای بسته ترکیه ماندن طی ده سال اخیر را خودم به هیچ وجه نمی پذیرم و نه می توانم و نه می خواهم که بار پذیرش چنین مسوولیتی را به دوش بکشم،
اما برای آنکه حسن نیت خودم در مورد این متن را ثابت کرده باشم می گویم
فراموش نشده است که جنابعالی که عالی رتبه ترین مقام سیاسی ترکیه بودید، وقتی که من به ایران بر می گشتم به بدرقه من آمدید،
اما ما در اپوزیسیون و حاکمیت ایران آنقدر عناصر ناسپاس و چیز داشتیم که موجبات تضعیف من و عدم توانایی من در پوشش دادن ضعفهای جنابعالی و کشور مطبوعتان شد و کدورت و کینه ای ده ساله را بر روابط من و ترکیه تحمیل کرد.
و در پایان بطور خلاصه بگویم که من مخالفتی با روشن بودن چراغ ترکیه ندارم، چرا که روشن بودن و یا خاموش شدنش به خودشان مربوط است و در چنین زمینه هایی به حمایت من، نیازمند، گرسنه و یا تشنه نیستند.

پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است