من ضامن و یا مدافع ترکیه نیستم

من ضامن ترکیه نیستم. من دیروز فقط یک آفرین گفتم تا نشان دهم پیش رفتن ترکیه به سطوح بهتر و برتر، برایم ارزشمند بوده است.
اما تنشها در ترکیه در این سالها وجود داشته است و آنها نسبت به هم نفرت پراکنی و فحاشی کرده اند و کارهایشان بجایی رسیده بود که چند هزار نفر چند هزار نفر از کار بی کار می شده اند. و گاهی زندانی می شده اند و .... . من مسوول هیچیک از این موارد نیستم. و چنین موضوعاتی موجب وحشت من می شوند. وحشت از همدل نبودن یک ملت. من مسوول منازعات داخلی ترکیه نیستم. فقط می گویم ترکیه بخاطر موفقیتهایش در برگزاری انتخاباتهای سال ۲۰۱۹ که موجب شگفتی من شد، باید تشویق شود و یکبار دیگر نیز می گویم که باید تشویق شود. اما من به هیچ وجه مسوولیت تنشها در امور سیاست داخلی ترکیه طی سالهای اخیر را نمی پذیرم. آنهایی که زندانی شدند در این سالها به حق و یا به نا حق، من مسوول هیچیک از آن موارد نیستم.

این دو یادداشت اخیرم در مورد ترکیه، وضعیت کلی ترکیه در دیدگاه و نظام فکری اکبر را نشان می دهد.
و اما من دیدگاههایی شخصی نیز در مورد ترکیه دارم. بابت رفتار غیر مسوولانه ای که ترکیه طی ده سال اخیر با خود من داشته است، من کشورهای ۵+۱ را مسوول می شناسم و کشورهای ۵+۱ باید از این بابت به شدت مجازات شوند. بخصوص که در مقابل مانیفست مارس ۲۰۱۹ اکبر نیز پاسخگو نشده اند.


پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است