ترکیه در جایگاه دشمن متخاصم ایستاده است

ترکیه در جایگاه دشمن متخاصم ایستاده است

من اخیرا (حدود ۱۳ اکتبر ۲۰۱۸) در یک پیام ویدئویی خطاب به کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه، برای بهبود اوضاع اقتصادی ترکیه دعا کردم.

یک: تاریخی که در اینمورد در نظر گرفته بودم، "پس از ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸" بود اما اشتباها پس از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ عنوان شد.

دو: من نه تضمین می کنم و نه می دانم که دعا کردن و یا دعا نکردن من برای ترکیه، آیا خیر و سودی برای ترکیه دارد و یا شر و ضرری. شاید اصلا نیازی نداشته باشد. شاید بدون دعای من حالش خیلی بهتر گردد. نمی دانم. من فقط کار خودم را می کنم. اگر ترکیه در نظر من لیاقت دعا کردن را داشته باشد و از من درخواست دعا هم کرده باشد، برایش دعا می کنم.

سه: ویدئوی من در یو تیوب کمتر از شانزده بار تماشا شده!

چهار: من در این سند (در این یادداشت) رسما آن دعایم را پس می گیرم.
یا به عبارت بهتر، ترکیه خودش آن دعا را معلق نگه داشته است.
چرا که برای موثر واقع شدن دعاهای اکبر برای ترکیه قطعا لازم است که ترکیه با اطلاع اکبر و یا بدون اطلاع اکبر، پرونده "ای" تعامل اکبر با سازمان ملل را روی میز شش قدرت جهانی گذاشته باشد و یا از حضور خود اکبر در خاک ترکیه برخوردار باشد تا اکبر بگوید پرونده "بی" را که در اثر پرونده "ای" برایش ایجاد گشته به ترکیه آورده است.

پنج: من اینجا در ایران خودم در شرایط امنیتی دارم بسر می برم و در شرایط برتر و معرکه که نیستم که بخواهم به ترکیه لطف و بزرگواری بی حساب کتاب کنم. تعادل دفاعی ام و تمرکز قدرتمندم بر ۵+۱ به هم می ریزد. فرشید هکی را در ایران کشته اند. من با دعا کردن و یا دعا نکردن برای ترکیه کاری ندارم. فقط تمرکزم بر پاسخگو شدن ۵+۱ است و ترکیه در این میان مسئله من نیست.

علی اکبر ابراهیمی
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷
۲۴ اکتبر ۲۰۱۸

پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است