امنیت کشورهای 5+1 پذیرفته نیست

علیرضا رجایی پیشنهاد “یک ساعت حضور با دستبند در مراسم ختم” را نپذیرفت
علیرضا رجایی پیشنهاد “یک ساعت حضور با دستبند در مراسم ختم” را نپذیرفت
جرس: زندانی سیاسی علیرضا رجایی حضور در مراسم ختم پدرش به صورت تحت الحفظ و با دستبند را رد کرد.

به گزارش کلمه، مسئولان زندان اوین امروز با مراجعه به علیرضا رجایی در بند ۳۵۰ این زندان به وی پیشنهاد دادند تا به طور تحت الحفظ و با دستبند برای ساعتی در مراسم ختم پدر مرحومش شرکت کند که این پیشنهاد غیر متعارف از سوی این زندانی سیاسی رد شد.

این اقدام غیرقانونی دادستانی تهران در محرومیت رجایی که بیش از چهارسال از حبس خود را گذرانده درحالی است که پیش از این به رحیمی “زندانی خودی” تنها پس از ده روز دو هفته مرخصی داده و آن را رسما نیز اعلام کرد.

این اقدام غیرقانونی است، چرا که ماده ۲۱۳ آیین نامه سازمان زندانها صراحتا مقرر می دارد: “در موارد ازدواج، فوت بستگان نسبی و سببی درجه نخست از طبقه نخست یا ابتلاء آنان به بیماری حاد که به سبب آن برای مدت طولانی قادر به حرکت نباشند، یا بروز هرگونه حادثه غیرمترقبه و یا معضلی که اعزام محکوم به مرخصی را ایجاب نماید محکوم با اخذ تامین متناسب به شرح تبصره۲ ماده ۱۲۵ به مدت یک هفته به مرخصی اعزام می‌شود”.

بنابر این گزارش، از حدود سه سال پیش و در پی مقاومت زندانیان سیاسی سبز در برابر پوشاندن لباس فرم زندان و دستبند دادستان تهران در نامه ای این حق زندانیان سیاسی را به رسمیت شناخته بود هرچند که مدتی است برخی از مقامات تلاش در برهم زدن این روند قانونی داشته که مجددا با رد و مقاومت زندانیان سیاسی سبز مواجه شده است.

پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است