ذهن مفاخر ملی ما مردم ایران مشغول دفاع در مقابل اتهامات شیاطین شده


محمدرضا جلایی پور
به رجا نیوز:
پروای مصالح ملی که ندارید، کاش سود و زیان خود را بهتر تشخیص می‌دادید
\\\\\\\
در پی انتشار خبر سایت رجانیوز درباره تلاش خروج محمدرضا جلایی پور از کشور وی تکذیبیه ای در صفحه خود در فیس‌بوک منتشر کرد و نوشت: کاش اگر در برابر حقیقت، مردم و خدا شرم نمی‌کنید و پروای مصالح کشور و نظام را ندارید، لااقل مصلحت‌ و سود و زیان خود را بهتر تشخیص می‌دادید.
در این تکذیبیه آمده است: تاکنون به دلیل ملاحظات شخصی و پرهیزی که از سیاسی‌تر شدنم داشته‌ام و خواهم داشت، هیچ‌گاه از موارد پرشمار نقض آشکار موازین قانونی و اخلاقی در جریان بازداشت انفرادی پنج‌ماهه و رسیدگی قضایی به پرونده‌ام به طور خصوصی یا عمومی سخن نگفته‌ام و امیدوارم از این پس نیز تداوم این روند ناعادلانه مرا بر خلاف میلم به چنین کاری وا ندارد.
متن کامل این تکذیبیه به شرح زیر است:
به نام خدای بخشنده بخشاینده
سردبیر محترم سایت رجانیوز
با سلام و آرزوی آینده‌ای حرفه‌ای‌تر، اخلاقی‌تر و خداپسندانه‌تر برای سایت رجانیوز.
به دنبال درج خبری جعلی و آکنده از دروغ و افترا دربارة اینجانب تحت عنوان «برنامه جلائی‌پور برای فرار از كشور و الحاق به مهدی هاشمي در لندن» در بخش اخبار برگزیدة سایت رجانیوز، تکذیبیه و توضیحات زیر برای انتشار در سایت شما که طبق قانون «مطبوعات» و «جرایم اینترنتی» الزامی است، تقدیم می‌گردد. به دلیل پرهیزم از حضور رسانه‌ای و روشن بودن ناراستی خبر مذکور قصد ارسال تکذیبیه نداشتم، اما برای درج این توضیح در پرونده‌ام در دستگاه‌های قضایی و امنیتی و نیز برداشتن گامی کوچک برای سخت‌تر کردن دروغ‌گویی‌های بعدی ضمن ارسال این تکذیبیه، شکایت رسمی خود از سایت رجانیوز را به دلیل افترا و نشر اکاذیب تقدیم مراجع قضایی خواهم کرد.
متأسفانه در سراسر این خبر تفصیلی حتی یک جمله «راست و درست» هم پیدا نمی‌شود و در هر دادگاه صالح و عادلی می‌توانم موارد متعدد کذب و افترا در این خبر را نشان دهم. شگرد دیرین کذابان این بوده‌است که برای خوراندن و باوراندن اکاذیب به مخاطب بی‌خبر و ساده‌دل، راست‌ و دروغ‌ را در هم کنند و حق و باطل را به‌ هم‌ بیامیزند و با ترکیب برآمیختة راست و ناراست به مراد زشت خود برسند. خبر مذکور اما که «نیمیش دروغ آمد، نیمیش دغل دارد»، سراسر باطل و کذب بود و لاجرم باورناپذیر. به قول تهرانی‌های قدیم، دروغ خوب دروغی است که خود گوینده‌ هم باورش کند. خبر شما اما آن‌قدر ناشیانه و اکاذیبش چنان «گل‌درشت» بود که بعید است در رجانیوز هم کسی به صدقش باور داشته باشد. از رسانه‌ای که قدم در راه شفاف‌سازی و نشر مواضع و تحلیل‌های حامیان دولت نهاده است انتظار می‌رود اگر پروای قانون، اخلاق و رضای خدا را ندارد، لااقل برای اعتبار و منزلت حرفه‌ای‌اش ارزش بیشتری قائل باشد. از میان اکاذیب خبر مورد نظر، برای نمونه به مواردی اشاره و چند نکته را یادآوری می‌کنم:
1- فرموده‌اید که بنده از «نيروهاي مهدي هاشمي در ستاد پويش ميرحسين موسوي» بوده‌ام. اولا نام درست کمپین ما «پویش موج سوم» بود و ثانیا، این پویش از ابتدا کمپینی کاملاً مستقل و خودجوش بود و در چارچوب تبلیغات قانونی انتخاباتی استقلال کامل خود را از ستادهای انتخاباتی سیدمحمد خاتمی و سپس میرحسین موسوی و کلیه شخصیت‌های سیاسی تا پایان فعالیت‌هایش در روز انتخابات حفظ کرد. بی‌ارتباطی بنده و «پویش موج سوم» با آقای مهدی هاشمی نیز برای بازجویان پرونده‌ام چنان روشن است که در طول بیش از 550 ساعت بازجویی‌های اینجانب حتی یک پرسش هم در این باب پرسیده نشد. با توجه به حیطة متفاوت کاری اینجانب با جناب آقای مهدی هاشمی احتمالاً از این پس نیز قصد و توفیق ارتباط با ایشان را نخواهم داشت.
2- اشاره کرده‌اید که بنده‌ی کمترین «نقش مؤثري در ترغيب هواداران موسوي و خاتمي به تجمعات اخلال‌گرانه در خيابان‌ها» و اعتراضات پس از انتخابات داشته‌ام. جاعل این خبر توجه نداشته است که اولاً بنده ماه‌های پس از انتخابات را در سلول انفرادی به سر برده‌ و قاعدتا از آنجا امکان هیچ تحرکی نداشته و در ماه‌های آزادی هم مشغول تحصیل و پیگیری پرونده‌ام بوده‌ و هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته‌ام. ثانیاً اگر بازداشت نشده بودم هم مشغول به پایان رساندن ماه‌های آخر تحصیلات دکتری خود در دانشگاه آکسفورد می‌بودم و قصد و وقت فعالیت سیاسی نداشتم و شما نیز در مورد بنده خبری منتشر نمی‌کردید. ثالثاً هیچ‌گاه جوان یک‌لاقبایی چون من (حتی در فرض محال آزادی و فعالیت سیاسی‌اش در روزهای پس از انتخابات) چنان وزنی نمی‌یافت که نقش موثری در اعتراضات پس از انتخابات داشته باشد. اگر فعالیت‌های چهل‌گانه «پویش موج سوم» هم پیش از انتخابات تاثیری داشت، نه به خاطر مدیریت من که در اثر وقت‌گذاری کیفی، بی‌دریغ، ارزشمند و دیگرخواهانه جمعی از تواناترین جوانان کشور، اعضای هسته مرکزی موج سوم، و قریب به نیم میلیون پویشگر داوطلب در سطح کشور بود که در جهت تقویت مبارزات انتخاباتی اخلاقی و تامین بیشتر خیر عمومی ایران و ایرانیان و جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و با انتخابات به پایان رسید.
3- فرموده‌اید جلائی‌پور می‌خواهد «در صورت قطعيت تبرئه نشدن از كشور به مقصد انگليس فرار كند و به مهدي هاشمي در آكسفورد لندن(؟؟!!) بپيوندد». اولاً توجه نداشته‌اید که اگر اهل خروج غیرقانونی و فرار بودم، در شرایط سخت دوری از همسرم و تاخیر در تحصیلم و تهدیدهای مکرر، در طول 18 ماه گذشته چنین می‌کردم. روشن است که کسی که حتی پس از صدور قرار منع تعقیب برای کلیه اتهامات پرونده اولش و بازگشت وثیقه‌اش به طور غیرقانونی از کشور خارج نشده، در شرایطی که وثیقه‌ای 300 میلیونی برای پرونده دومش به ودیعت نهاده و منتظر حکم برائت و دریافت گذرنامه‌اش است، از کشور به طور غیرقانونی خارج نمی‌شود. ثانیاً به نظر می‌رسد بعد از اشتباه مرحوم کردان نیز متوجه نشده‌اید که آکسفورد در لندن نیست و یکی دو ساعتی با آن فاصله دارد.
4- گفته‌اید که «علی‌رغم اعترافات قابل توجه جلائی‌پور در مورد نقش خود و برخي افراد ديگر در جریان‌هاي پشت پرده فتنه 88، با تلاش‌های فراوان و نفوذ پدرش در دستگاه‌های مختلف او در در شهريور ماه آزاد شد». اولاً بنده تاکنون و در طول هر دو دورة بازداشت موقت هیچ اتهامی را نپذیرفته‌‌ام و از آنجا که اقدام غیرقانونی‌ای انجام نداده بودم اعترافی هم نکرده‌ام. ثانیاً پس از انتخابات بازداشت بوده‌ام و اساساً امکان فعالیتی نداشته‌ام که بعداً دربارة آن اعترافی بکنم. ثالثاً در شرایطی که بر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش چنین جفاهایی می‌رود و ایشان هم نفوذ کافی برای جلوگیری از آن را ندارند، حساب دست کوتاه اصلاح‌طلبانی چون پدر من مشخص است، گرچه عمر پدرم و سه برادر شهیدش هم در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی صرف شده است. ثالثاً اگر پدر من نفوذی داشته و علی‌رغم آن فرزندش بیش از همه زندانیان پس از انتخابات در بازداشت انفرادی بوده (5 ماه که اکثر آن بدون تلفن، ملاقات، بازجویی، هواخوری، خبر و کتاب بوده) و بدون هرگونه محکومیت قضایی و ارتکاب کوچکترین جرمی 18 ماه از همسر و محل تحصیلش دور افتاده، بدون این نفوذ فرضی قرار بوده است چه اتفاقی بیفتد؟ رابعاً گرچه ما تاکنون از دادخواهی و دادستانی در پرونده‌ام عاجز بوده‌ایم، اعمال نفوذ نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بر تشکیل و رسیدگی به پرونده‌ام با توجه به قرائن و شواهد پرشماری روشن است و مطمئناً کارشناس و بازپرس محترم پرونده بهتر از من می‌توانند شما را از این فشارها آگاه کنند. یک نمونه‌اش هم همین خبر رجانیوز است که سیاق و فحوای آن از تلاش برای اعمال فشار روی مسئولان قضایی پرونده خبر می‌دهد. متاسفانه به نظر می‌رسد به دلیل صدور قرار منع تعقیب برای اتهامات پرونده قبلی‌ام، روشن بودن برائتم از اتهامات جدید برای هر داور عادلی، وسواسم در پایبندی به موازین قانونی، و برکنار بودنم از هرگونه فعالیت سیاسی پس از انتخابات، چنین اخباری برای فشار به دستگاه‌ قضایی، پرونده‌‌سازی، جلوگیری از صدور حکم برائت و تحویل گذرنامه، و برخورد سیاسی و غیرقضایی و ناعادلانه منتشر می‌شود.
5- در بندی دیگر نسبت‌های کاملاً ناواردی چون «تشکیل جلسات مخفی با محکومان جریان فتنه و عناصری از گروه‌های اپوزیسیونی و ملی‌مذهبی»، «بازداشت مجدد در یک جلسه محفلی» (احتمالا منظور برنامه‌ ساده و شفاف دعای کمیل خانگی برای آزادی یک دوست بوده)، «ادامة فعالیت‌های ضدانقلابی و زیرزمینی» و «شرکت در تجمعات» داده‌اید که کذب بودن محض و ناوارد بودنشان را بازجویان پرونده‌ام هم می‌توانند به اطلاعتان برسانند. تنها نسبت واردی که داده‌اید شرکت من در مراسم رسمی خاک‌سپاری یکی از مراجع عظام تقلید (مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری) در حرم حضرت معصومه(س) در کنار ده‌ها هزار ایرانی دیگر است که بعید می‌دانم از نظر نویسندگان رجانیوز هم غیرقانونی باشد.
6- اغلاط نگارشی، «سوتی‌»های فاحش (از قبیل عضو مجلس ششم خواندن پدرم که با یک جستجوی سادة گوگلی و ویکی‌پدیایی قابل اجتناب است)،‌ ادبیات سخیف و غیرحرفه‌ای و سایر اشتباهات خبر دیگر ارزش برشمردن ندارد.
7- لازم به یادآوری است که به کلیه اتهامات مرتبط با فعالیت‌های پیش از انتخابات اینجانب در شعبه 4 بازپرسی دادسرای انقلاب تهران رسیدگی و پس از ماه‌ها بازداشت انفرادی و طی روال قضایی برای کلیه این اتهامات قرار منع تعقیب صادر شده، اکنون اعتبار امر مختومه را دارا است و برائت اینجانب از آن اتهامات روشن شده‌است. پس از تبرئه از همه اتهامات پرونده اصلی و اولم و علی‌رغم برکنار بودنم از سیاست‌ورزی پس از انتخابات به دلیل مشغلة درسی،‌ متاسفانه به دلیل ایجاد پاره‌ای سوءظن‌های کاملاً بی‌پایه مجددا مدتی بازداشت شدم و اکنون پرونده دوم اینجانب در دست رسیدگی است و رجاء واثق دارم پس از همه فشارهای واردآمده و ایراد اتهامات بی‌اساس که متاسفانه شائبه تلاش برای «جرم‌تراشی» و «پرونده‌سازی» را ایجاد می‌کرد، با توجه به تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان پرونده و کشف حقیقت، برای هر مقام امنیتی و قضایی که به دیدة انصاف و با رعایت تقوا و پروای عدالت، اخلاق و قانون پرونده اینجانب را به دقت مطالعه کند، برائت اینجانب روشن خواهد بود. تاکنون به دلیل ملاحظات شخصی و پرهیزی که از سیاسی‌تر شدنم داشته‌ام و خواهم داشت، هیچ‌گاه از موارد پرشمار نقض آشکار موازین قانونی و اخلاقی در جریان بازداشت انفرادی پنج‌ماهه و رسیدگی قضایی به پرونده‌ام به طور خصوصی یا عمومی سخن نگفته‌ام و امیدوارم از این پس نیز تداوم این روند ناعادلانه مرا بر خلاف میلم به چنین کاری وا ندارد.
8- در فعالیت‌های پیشاانتخاباتی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» (موج سوم) چنان بر التزام به موازین قانونی،‌ اخلاقی و دینی و اعتدال سیاسی اصرار ورزیدیم که خوشبختانه تاکنون هیچ کس به خاطر هیچ یک از فعالیت‌های موج سوم در هیچ دادگاهی محکوم نشده‌است و اینجانب هم در نهایت از کلیه اتهامات مرتبط با «پویش موج سوم» تبرئه شدم و برای کلیة این اتهامات قرار منع تعقیب صادر شده‌است. رجانیوز که خود را مدافع برخوردهای دستگاه قضایی می‌داند قاعدتاً نباید اینچنین بی‌مبنا داوری قضات این دستگاه را زیر سوال ببرد.
9- کسب مدال طلای المپیاد و رتبه یک کنکور سراسری در کشور، دریافت لوح دانشجوی نمونه کشور، کسب بالاترین معدل در میان دانشجویان کارشناسی جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی در دانشگاه لندن، تحصیل رو به اتمام در دورة دکتری دانشگاه آکسفورد، برگزاری چند سمینار علمی و تألیف و ترجمة 8 کتاب جامعه‌شناختی، دین‌پژوهانه و اسلامی، گرچه هیچ‌یک نشانگر فضل و فضیلتی در من نیست، اما همه گویای اولویت علایق و برنامه‌های علمی، فرهنگی و دینی اینجانب است. سیاست‌ورزی اخلاقی‌ را که برای کاستن درد و رنج دیگران و تامین بیشتر «خیر و مصلحت عمومی» میلیو‌ن‌ها شهروند صورت می‌گیرد، «ادامه اخلاق» و از شریف‌ترین مشاغل می‌دانم، اما با توجه به لزوم انتخاب حیطة کاری حرفه‌ای در تقسیم‌ کار پیچیده و تخصصی روزافزون جوامع کنونی، برای آینده‌ام از پیش راه دیگری جز سیاست‌ورزی حرفه‌ای را انتخاب کرده‌ام. بعد از انتخابات هم از پیش قرار بود که به ادامه تحصیل بپردازم و بنای سیاست‌ورزی حرفه‌ای نداشتم. تلاش برای سیاسی/رسانه‌ای کردن جوان حاشیه‌نشین و بی‌مایه‌ای چون من با این پرونده‌سازی‌ها، جلوگیری از بازگشت به زندگی تحصیلی و خانوادگی‌‌اش و انتشار چنین اخبار شگفت‌انگیزی چه سودی برای شما دارد؟ کاش اگر در برابر حقیقت، مردم و خدا شرم نمی‌کنید و پروای مصالح کشور و نظام را ندارید، لااقل مصلحت‌ و سود و زیان خود را بهتر تشخیص می‌دادید.
حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم
محمدرضا جلائی‌پور

پست‌های معروف از این وبلاگ

مسوولیت امنیت, حرمت و کرامت ثروتهای ملی مردم ایران مستقیما متوجه حکام غرب است